• If your have CLUB EVENTS/RIDE & would like to announce it here,
    Message traxxas-modifier about it :-)

Setting Carb n Jetting

ahmad616

New Member
Assalamualaikum..


Saya menghadapi masalah bobok kerap...
Blok 62mm
curb nsr Thailand 152 mj pj 42( masih tak usik)
ekzos espada 28mm. ( lepas trotal meletup 2)

Bantuan rakan2
 

Ayep6409

Veteran
ok bos..hampir berjaya ni..jarum no.5..angin boleh ejas skit dan ekzos pon takde kua asap..mekasih bos..kwn cube tune2 lg skit..klu mcmni spec 63mm pj38/mj125 ok tak?
Orait..63 set mj 125/120 pj 38/35.utk angin biasa xlebih 1.5 pusingan.dlm 1.25 pusingan mcm tu
 
Salam semua,

Saye nk ucapkan ribuan terima kasih
kepada semua yg konsi tips di halaman
ni. Saye telah pun berpindah kepada
ysuku v2.

Ini spec motor lama saye kalau sesiapa nak
boleh cuba.

Lc 5s
Block fz 57mm
Carb nsr
Mj 118/120 pj38s
Head standard tak porting masa ni
Coil plug yz125
Cdi brt dualband
Exzos uma racing
Sprocket 14-37
Meter uma set 97%
Top 148kmh

Lc 5s
Block 62mm uma
Carb uma 28mm
Mj118 pj 36
Head standard porting
Coil plug yz125
Cdi brt dualband
Exzos cardinals racing standard cutting
Sprocket 14-36
Meter uma set 97%
Top 170kmh

Lc v1
Block rextor.r 65mm
Head cms 19/22 porting
Carb uma 32mm
Mj136 pj36
Coil plug yz125
Cdi brt hyperband
Exzos yoshimura roundcone
Sprocket 15-34
Top meter standard da ketok meter
Meter uma 150kmh
Top maseh boleh naik kalau turun
sprocket.
Semua meter uma saye set ikot meter
kereta. Kalau gps potong 4kmh.

Semua motor guna uma hyperclutch.

Terima kasih lagi ye kawan2.
Ride safe!
 
Last edited:

Ayep6409

Veteran
Assalamualaikum n salam sejahtera kepada semua rakan2..sy ayep atau nama sebenar wan muhamad sarif bin wan muda dan kami sekeluarga ingin mengucap selamat hari raya aidil fitri kepada semua di samping kuage yang tercinta.harap hari mulia ini kita saling bermaaf maafan sesama kita andai kata ada salah silap.harap xda yg simpan di dalam hati ya..kita raikan hari mulia ini dengan penuh rasa kesyukuran n ke bahagian.alhamdulillah..last ayat..selamat hari raya maaf zahir n batin
 

nas88

New Member
aslmkum...nk tnya otai2,sy pkai carb nsr...jarum carb apa yg gemuk ckit utk carb nsr??sebab nk tukar jarum gemuk ckit..rpm atas berat,main jet pun da rendah giler 90 je...klu pkai mj tinggi plak trus semput...
 

BangXhensem

New Member
Salam bro, nk tnya lah lc ak spek 63.. Standard modi je.. Carburetor nsr.. Nk tahu lah saiz mj n pj yg sesuai... Sebab try pnya try plug tetap putih... Kdang2 bobok.. Masa gear 4 dia bobok teruk...
 
Top