1. Lets Play Games now at YamahaT150 ARCADE
    Click Here to play
  2. If your have CLUB EVENTS/RIDE & would like to announce it here,
    Message traxxas-modifier about it :-)
    Dismiss Notice

Rextor Adjustable Atau Brt Dualband ?

Discussion in 'MALAYSIA: LC150 / 135LC owners' started by Piju, Jul 8, 2018.

  1. Piju

    Piju New Member

    Joined:
    May 30, 2014
    Messages:
    10
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    3
    Country:
    Malaysia
    Yang mana lebih sesuai untuk moto standard yang masih menggunakan karburetor standard jenis vakum ?
     
  2.  
  3. man_sate

    man_sate Super Veteran

    Joined:
    Apr 8, 2010
    Messages:
    1,006
    Likes Received:
    176
    Trophy Points:
    391
    Location (city/province):
    Kajang
    Country:
    Malaysia
    Sy vote brt sebab rextor kene pakai tps... Kalau xde tps moto xrespon dgn baik dan semput2.. kalau tuka carburetor lain payah nak kene pakai balik tps dari carburetor asal...
    Brt sebabnya kalau tibe2 nak upgrade atau tuka carburetor lain senang.. xperlu tps...
     
    Piju likes this.
  4. Piju

    Piju New Member

    Joined:
    May 30, 2014
    Messages:
    10
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    3
    Country:
    Malaysia
    moto saya skrgni memang standard dan masih pakai kaburetor yang ada TPS.
    Cuma nak tahu kalau pakai BRT, TPS dah tak berfungsi. Apa akan jadi pada performance moto ? meningkat atau menurun akselerasi dan top speed ?
     
  5. man_sate

    man_sate Super Veteran

    Joined:
    Apr 8, 2010
    Messages:
    1,006
    Likes Received:
    176
    Trophy Points:
    391
    Location (city/province):
    Kajang
    Country:
    Malaysia
    Teorinya perfomance akan lebih baik dari takde tps sebab cdi tau kedudukan slide carburetor kat mana dan bole disesuaikan dengan map yg sedia ada. Cdi akan bantu motor supayq dikeadaan yg optimum. Cdi akan sesuaikan dengan rpm, kedudukan slide dan beban supaya performance lebih baik dan juga untuk penjimatan minyak.
    Realitinya performance takde tkesan pon.. cume dari penjimatan minyak ada perbezaan sikit.
    Carburetor yg ber'tps' lebih mahal dan hanya pada carburetor ori. Carburetor racing atau carburetor besar yang ber'tps' susah nak cari.
    TPS BRT masih lagi berfungsi cuma bukan keperluan macam rextor dan cdi standard.
     
    Last edited: Jul 9, 2018

Share This Page